Friday, December 17, 2010

sayu seksi seksa

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Friday, December 17, 2010
INi entry banyak tergendala. dan AWAS! ini entry panjang..
Pukul12 malam tadi da online tapi internet macam siput. so terpaksa postpone niat untuk wat post baru.
Sekarang pukul 4 pagi,bole pulak terjaga dari tido pastu mata tanak pejam-pejam dah. 
da tu, grab laptop, kite online laa sementara internet macam ok ni. takkan nak tambah jadi loser kalu dok terbaring atas katil and mata pejam tutup pejam tutup. 

Malam jumaat macam ni bukan nak stori mori pasal hantu mak limah balik rumah ke hape. tapi blogger ini cerita hantu mak limah versi die bole tahan gak best + ada unsur nasihat.
ok ok kembali ke landasan yang benar.
ekceli, malam tadi adalah latihan terakhir untuk team rowing sempena KSM. start 5.30 petang, rehat jam 7 malam and sambung balik pukul 8.15 malam... hah kau, last day ni latihan intensif ke insentif ke tak taw la.. yang taw nye, team manager suh turun, kami ramai-ramai pon turun laaa.. manager semangat nak menang. orang laen pon semangat nak menang. me and emilia (my partner untuk acara double's women 1000m x 2) je macam relax sedikit. aim kami, "Bukan No. 5!"  "Kalu nak kalah pon, kalah dengan style!" 
macam mana tu? later stori.

eh eh terlencong lagi! kembali ke pangkal jalan cepat!
time duk training rowing malam tadi, malam jumaat, tersayu dengan kakak yang bertugas shift die kena jaga gym... die relax jek duk kat kaunter depan tu. saya masuk bilik tue sebab nak econ. panas dan penat. saya pandang die, die pandang saya. saya wat bodo, jalan straight jek bile tengok die macam ada keje.. da relax-relax, badan da selesa sikit, saya nak kuar nak teruskan latihan (rower machine die ltak luar bilik gym. tak paham betul aku! nape mesin2 laen bole plak ltak kat dalam. ceh)
nak kua tu, dat time was about 8.30 kot. saya jeling lagi kat kakak kaunter tu. tapi die tanak pandang saya da.. takpe saya paham..
die sedang baca Yaa Sin. sungguh indah! sungguh! tak tipu! Kakak itu sedang baca Yaa Sin!

eh eh tak abes lagi cik bee ni nak bebel! well, i da pesan awal-awal, ni entry panjang. 
nak bace silakan. nak chow dulu pon tape. heee
k.k sambung.

biasa laa kan. malam jumaat = malam baca yaa sin.
kalu malas bace atau penat atau sebagainye, biasa orang to-up di pagi jumaat. (belah pantai timur laa. yang laen saya taktaw sebab korang kan jumaat kene keje)
tapi kakak kaunter tadi sangat mengharukan perasaan ini. terdetik, di mana ada kemahuan, di situ ada jalan. saya antara orang yang akan selalu bagi alasan penat kalu tanak baca yaa sin di malam jumaat. ehehehehe. macam da jadi rutin pulak, hari jumaat, hari bace yaa sin. hari laen, taknak plak kan? kih kih kih



tapi tue la, kakak kaunter tadi membuktikan, segalanya di tangan anda.. sama ada nak atau taknak jek. Islam tu kan mudah. manusia jek yang merumitkan nye. (manusia tu kite laa kan? huhuhu) kat mana-mana pon bole beramal. cuma tu la, ada juga kita-kita ni kadang-kadang terlencong dari persimpangan. bile di tegur, ada jek bagi alasan yang tak masuk akal..  

contoh nye macam ini

" owh, wat pe laa i nak pakai tudung, nak tutup aurat kalu tu bukan diri i.. i tak kesah, family i tak kesah, husband i pon tak kesah. so, i tak yah berpura-pura nak jadi baek tutup litup"

kepalala kan.... dah namanye hukum Tuhan, ko bagi lagi alasan merepek camtu... padahal isu aurat ni, dari tadika sampai laa masuk IPT,ustaz n ustazah dok ajar dalam pelajaran pendidikan agama islam. amar marwan yang darjah 2 pon taw benda ni. 

"umi, seksi nye die! pakai baju ketat, sluar ketat, nampak ponggong die bulat. umi, die masuk api neraka kan umi kalu seksi-seksi ni?"

Teringat amar pernah tanya soalan tu pada umi kami. amar budak lelaki darjah 2 tau mana batas-batas aurat perempuan. (saya pon termalu dengan beliau)
hah ko, adik aku pon taw berfikir.. nak kata ape lagi kan.
tapi tue la.. macam-macam manusia ni. kita yang akan penat dengan segala macam ragam manusia ni.
doa saya, moga kite yang muslim ini sentiasa beringat, sentiasa di bawah payung lindungan-Nya. sentiasa ada usaha untuk up kan lagi iman kita. kita lalai, kita alpa. itu kita.. tapi jangan kita lupa untuk kembali ke pangkal jalan.. untuk yang masih lagi tercari-cari arah hidup, semoga pintu hatinye terbuka.. semoga Tuhan berikan kita semua hidayah-Nya...

Tak semua orang seksi itu tak baek. Tapi, Nabi kita kan ada bagitaw...
Luaran seseorang menggambarkan dalamannya.. saya taknak sangkal dan kalu salah, tolong betulkan. 
saya juga nak ajak kita ramai-ramai berfikir

Sekarang, ada juga antara rakan-rakan kita, luarannya, mak aiii! da setanding artis kita yang macam hampir lupa diri ni. rambut nak kaler jek. pakai nak skirt paras lutut jek. baju nak macam-macam gaya. Tapi solat jaga. ermmm macam mana tu? bukan ke kalu kaler rambut air tak mengalir? ermmm kompius plak. ok laa len kali sambung.. or ada yang laen ingin share pendapat???

till then, 
~salam jumaat smua



0 Orang Terasa Hati:

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez