Monday, November 8, 2010

Racer dan Biker tak bersalah, Horse rider pon macho,

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Monday, November 08, 2010
 Sebenanye baru lepas tengok Adnan Sempit petang Sabtu yang lepas
movie ni da agak lama... tapi dulu tak sempat tengok. gara-gara sebuk bekerja.
wah.. sebuk laa sangat time internship dulu...
owh bukan nak bercerita kisah internship di PwC yang sudah pon berakhir itu

Patut laa semua pakat duk suggest citer Adnan Sempit ni
memang ok la.. layan plak time tengah mengantuk...
hah kau, bantai gelak tak hingat dunia aku petang Sabtu yang lepas


saya rasa saya perlu suggestkan pada mak (panggiln manja untuk nenek) untuk nonton cerita ini...
ini tentang dunia penunggang motosikal.. tapi rasanye boleh tak kaitkan dengan car racer?
orang tua, pandangan nye berbeza.. kalu naek keta laju2 bahaya.. tunggang moto laju2 dikata merbahaya. racer pon dipandang nye sebelah mata. tak kire lumba basikal ke, kuda ke, kereta ke motor ke ape.
ape salah racer saya pon tak taw.. tapi memang bersalah laa kalu korang lumba haram atas jalan raya.
lempang laju-laju laaa kan!

owh, saya tidak mahir tentang dunia perlumbaan kereta mahupon motor...
tapi ada seorang sahabat uniten ialah car racer..
tp macam kurang macho pulak sebab die bawa keta yang dalam hutan belukar dan paya
tak de style macam alex young, michael schumacher jauh panggang dari api la kan.. hahaha
ermmm ok jek saya tengok die... hahahaha ok is ok means he's ok la kan walopun tak ok sebab tak macho macam jejaka2 macho yang saya sebut tadi

saya pon penah terpikir,
kalu la KALAU.... die tu ahli sukan negara ke, pelumba halal ke, atlet ke,
cerah tak masa depan? i mean, terjamin tak idup?
kite sekarang mencari security dalam idup kan dan security itu kaitan nye stability kan?

yeah, macam mak, nak cari security untuk cucunya
kalu menantu lelaki, dipastinya kerja bagus, pekerti elok, paras pon menawan.. betul tak tipu! rupa paras ambil kira! pernah sekali ada seorang pacik datang bertemu dei pakai selipar jepun.. 2 tahun jugak aaa die kenang. tapi alhamdulillah pacik itu kini sebahagian dari family kami...

dan mungkin sebab security itu, seorang racer dipandang nye sebelah mata...
takut takle nak jaga cucu perempuan die kot? takle nak bagi harta kekayaan..hahahaha
materialistik betul kamu nabihah!
hah, kalu datang teganu bawa mengadap  lawyer ke, engineer ke, arkiter ke, doktor ke trus dapat cop mohor rasanye. ha ha ha (anggap saje mereka ini ialah golongan yang baek-baek)

dan mungkin racer or biker or rider itu kaki perempuan? alaaa kan setiap kali kalu nak lumbe kereta mesti ada perempuan HowT dan Sexy duk menyendeng tepi kereta..
sangat sakit hati nengoknye! rasa nak lempang laju-laju!
(tetibe nak emo sebab aku taw aku jeles aku tak hot)


betul, tak tipu, dulu saya juga ada tanggapan begitu....
hahaha sungguh tidak adil bagi racerS kan.. kite tak cube selami pon alam diorang, kite dah judge mereka...



ermm saya sangat curious tentang dunia automotif ini... i mean pasal lumba kereta ini.. lagi2 lumbe kat hutan rimba paya bakau penuh becak dan selut! sebab semenyang nye naek keta laju-laju memang nampak cool dan perasan macho tapi takde orang nak share info..
ok tipu.. tipu ada yang sedia membantu... tapi tu laa mcam bosan laa nak taw info kena tanye. pastu jawab. pastu tanye pastu jawab.. cube laa kamu bercerita sepenuh hati pada saya,
so takde laa nak tanye lebih2 dah nanti. haih!
lastly, die ofer nye aku tiket free (anda yang bace sekrang bole laa nak jeles)
memang tak tolak rezeki laa kan! benda free sekranag kan da makin pupus kat dunia ni..
akan ku tuntut tiket free tu nanti, hah padan muka kamu!

menurut beliau, racer malaysia memang takleh kaya.. ulang.. TAK BOLEH KAYA...!!! nak support keluarga macam tak... support diri sendiri pon macam semput...
mentenen keta mahal babe... mana nak makan lagi, baju pakai lagi kan...
so sape rase car racer tu howt dan macho, hah ko tenung laa kehowtan dan kemachoan nye tu...
saya nak cari lelaki kaya+macho.. bukan macho semata... hahahaha
(no wonder im wanting and looking for aussie or germany engineer grad.. ada sape2 nak saya? )

eh tetibe terasa Qabil Ambak si penunggang kuda tu macho! Tuanku Mizan pun macho!
kesimpulannye orang yang naek kuda dan lumba kuda ni macho ! hahahahaha

takpe la.. saya tetibe rasa nak dedicate entry ni kat sahabat uniten a.k.a car racer tue la.. wahahaha sweet tak? sweet tak? 
takpe, ni tanda sokong kawan.. kah kah kah

till then. daa~

0 Orang Terasa Hati:

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez