Saturday, July 28, 2012

penangan title isteri orang

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Saturday, July 28, 2012
untuk kesemua wanita yang bergelar isteri kepada lelaki, berbanggalah anda.
kepada kesemua muslimah yang bergelar zaujah kepada seorang mukmin, berbahagialah anda.
Dan sesungguh nya, aku cemburu dengan kurniaan-NYA itu padamu.
betapa aku rasa title seorang isteri itu begitu mulia.


kerja aku memerlukan aku deal dengan pelabagai manusia yang kebanyakan nya lelaki.
well, dapat lihat perbezaan nya lelaki-lelaki ini treat perempuan.
Bile tahu kite muda belia, sesenang hati permain perkotak-katik kan kite. I mean dorang naik lemak, demanding and mengada lebih-lebih.

Dan bile aku tipu sunat aku ada suami, lain pula layanan dorang. Macam, lagi senang jek nak bagi kerjasama. Cara kerja dua hala pon terasa lain. sifat ngade and gatai dorang tuh kurang. Rasa hormat each other tu ada. Aku je ke ek yang rasa macam ni atau aku perasan ek? Haih...


Anyhow,  aku rasa macam bangga pon ada bile orang panggil Puan Nabihah. hahahaha. mengong aku ni. sebab sesetengah perempuan single tak suke digelar begitu. Sesetengah wanita remaja rasa kurang senang digelar Puan, membuatkan akan tertanya balik " Eh, aku ni nampak tua ke?"


ermm tipu sunat tu ada ke? mana ada la kan. tapi kadang-kadang aku ermm terpaksa. terpaksa? erk...
kalu mengada sangat pukul 4.45 petang baru terhegeh nak ajak meeting, aku cakap jek "Oh sorry, bulan puasa saya balik sharp, nak kene masak untuk suami."


Atau mungkin, mereka ajak buat site visit pada hari bukan bekerja, aku fire jek "sorry la. weekends tak boleh sebab hari untuk family, kasihan suami and anak nanti kalau kerja memanjang" lupe nak rehat ke golongan engineer ni ek? patut le boleh dapat gaji berkepok. huhu.


Korang agak-agak, alasan aku ni boleh diterima ke tak ek? hihihi
Selamat berbuka bloggers sekalian!

1 Orang Terasa Hati:

Anonymous said...

Much informative and useful article… I like it personally…

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez