Thursday, June 9, 2011

kau buat jantungku berhenti

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Thursday, June 09, 2011
Yeahhhh!!! hari ni malam jumaat. tanda nya esok hari jumaat. tandanye hari jumaat hari cuti. tandenye takyah pegi keje. yeah yeah yeah! keseronokan tak perlu keje... bekerja tapi tade keje. wat-wat busy saja. almaklum baru 1st week. bak kata mereka, sekarang boleh la rasa bosan, mengantuk. esok lusa, hah baru taw laaa... ngeh ngeh. esok lusa, hope saya boleh hadapinya.

while im in banking sector, looking surrounding me, i miss audit damn much. i miss busy time badly. i miss my  audit seniors very very very much.. I miss most my favourite team consist of Nizam, Jyh-Shyong and Chee Ying.if u guys still remember,  i think i told readers bout them before. i wrote during my internship last year. hehehe they were great. dengan mereka, balik pukul 9 malam pon tade hal la! dengan mereka, wat audit separuh pengsan pon ok la. because at the end we will laugh laugh laugh... damn i miss auditing! ( i wish nizam can get promoted. june already. ermmm)

saya budak baru belajar merangkak.. buka fail, selak case, satu ape tak paham. damn! banking line is a new thing for me...sangat baru. pekebende la rate-rate, processing bagai. indahnye kalu dapat jumpe balance sheet. seronoknya kalu ketemu income statement ke. currently ada auditor kat office. sangat jeles tengok mereka. walopun waktu  executive or officers balik pukul 7.30 malam, auditors belum tentu lagi cecah pintu exit. tapi i miss auditing! hahaha aku rasa aku dah weng sbab aku rindu bende pelik pelik, which is bende yang orang lain anggap nightmare.


tadi pagi, duk selak-selak fail, time tu taktaw la dah bape kali tahan dari yawn. kene kaver beb, takut bos nampak.pastu ada 2 orang ni nak scan document so duduk sebelah i. while we're working, we're talking. standard la, ada orang baru perlu berkenalan. comey plak tuh. kecik molek jek. sembang punye sembang, then die sakit hati sbab i lupe nama die. dgan kawan sbelah die skali i lupe die. ingat nama kawan die tu pangkal nama huruf 'F'. hahaha. mereka 2 from sales and marketing slalu keluar masuk office so tak de chance sangat kami nak borak ke ape macam dengan orang laen. mereka sakit hati sbab ini hari ke-4 saya namun saya masih lupe nama mereka.. saya ingat saya pandai kaver supaya taknampak saya lupe nama mereka. entah macam mana mereka boleh detect.  "ermmm nape, tak ingat nama saya ke?" 
damn! ape punye soalan itu!!! terkelu terkedu. "huh tak ingat nama, ni yang malas nak kecek (bercakap or bersembang) ni" celah seorang lagi..ceh... huh..

wat keje. keje. keje.. "Nabihah da kawen?"
WHAT?! mak sentap nyah. i speechles. ( i wish so. bisik hatiku) mampu pandang die jek takde butir bicara terkeluar.. tak terucap ucapan. serious! dalam hati da macam2 prasangka buruk da ni. like "muka aku ni tua sangat ke? ke mereka nak bals dendam wat aku sakit hati sbab aku rasa aku baby face. kuasam pacik 2 orang ni. mentang-mentang aku orang baru.ceh" tapi macam die taw-taw jek aku sentap. cepat jek die kaver "skang kan ramai orang kawen muda. kot nabihah pon da kawen.." ceit.. ayat kaver line. macam aku taktaw.

1st week dah bertamat. waaaa lega.... tade laa as smooth as clear macam telur yang baru dikupas kulitnye.. licin beno. tapi ok la. what do u expect kan keje... even ada 2 3 probs luar n dalam tp overall okey la... bukan masalah keje, masalah makan hati. bukan masalah hati, masalah mata. ape pe je la kan... so, orang pantai barat, chaiyok n selamat bekerja esok!

0 Orang Terasa Hati:

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez