Tuesday, June 7, 2011

It wAs a Good StArt

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Tuesday, June 07, 2011
Semalam saya dah lapor diri ke Public Bank Cawangan Kota Bharu. Alhamdulillah, it went smooth.
And I'm glad my 1st and 2nd day were good. kire nye good start.. Tapi, selagi tak bekerja taktaw la ape keadaan dan environment nye yang sebenar. so tunggu la lagi 2 3 minggu. ada rezeki yang panjang, insya Allah saya masih lagi berkhidmat di sini. doa-doa kan okeh! 

Saya beruntung saya di sini.. dapat lihat bezanya environment di kota bharu. Im happy my colleagues are malays and chinises. Tapi, ape yang beza nya di tempat laen, mereka dapat bergaul mesra... kebanyakan tempat kalu dah kepelbagaian races ada, medium perantaran adalah english. beza di sini, medium utama adalah bahasa melayu kelate. hehehehe. kadang-kadang i rasa pelik dan janggal sbab biasanye berkomunikasi dengan kawan-kawan dan senior praktikal chinese dulu medium nye inggeris... so, hinggar binggar office sama ada bahasa cina (kantonis la kot) or bahasa melayu kelate. and, saya kene biasakan diri dengan keadaan begini.. i bangga sebagai kelantanese!hahahaha. agak-agaknya chinese penang taw tak dialek utara?oppss ada gak nt aku kena saman... bukan ape, just nak menunjuk kami di kelantan harmoni aman damai. hehehee.

and lagi satu bende yang membanggakan saya, mereka kaum cina di sini faham batas lelaki dan perempuan. which is jarang juga di tempat luar bende ni orang paham. sebab biasanye kalu kite mula nak berkenalan, mereka akan menghulur tangan untuk berjabat tangan or shake hand.. tapi alhamdulillah, tidak di sini.. sbab until my second day, if ada orang yang baru notice saya budak baru belajar bertatih, dan sesi berkenalan berlaku antara kami, mereka kaum cina lelaki tak kan hulur tangan untuk bersalam.. terkenang dulu, zaman belajar, kalu ada lelaki india atau cina hulur tangan, saya jadi serba salah.. alhamdulillah, skarang tak yah risau pasal tu lagi.. 

untuk 2 hari ni, terima kasih Tuhan. Alhamdulillah. Alhamdulillah. Alhamdulillah.. semoga bunga-bunga kembang ni akan terus kembang. ngeh ngeh ngeh.

~bos saya bukan melayu. tp tell u hah, 1st time u jumpe die, may be u akan bagi salam "assalamualaikum" kot. hehehehe

2 Orang Terasa Hati:

topan on June 7, 2011 at 10:37 PM said...

Alhamdulillah... okey la tue... :)
ramai tak lelaki kachak dan wanita cin kat sana? hehehehe

aReLaN on June 7, 2011 at 10:40 PM said...

alhamdulillah.best nye dpt keje tak brp jauh mne pn ngan rmh.nk blik pn sng.all the best.welcome to shakaijin world (anggota masyarakat dh hbs blaja).

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez