Saturday, June 11, 2011

saya gadis sopan

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Saturday, June 11, 2011
just coming back from wedding or colleague's son di Panji. phewww lepas makan, lama menunggu pengantin. almost 40 minutes. gara-gara nak tengok pengantin perempuan yang dikhabarkan sudah dah nak sampai... hihi berjaya juga Kak Zu (senior sales executive dah kakak ni) snap pics pengantin..

well it was awkward. afterall, that was my first social meeting with colleagues i think.. Kak Ni (the senior credit officer) da beria bagi kad invitation last wednesday, takkan i tak pegi pulak.. i guess i did a right thing. even rasa sedikit janggal bile berada di kalangan offocemates tadi..

tell you hah,  nabihah sekarang da jadi pemalu, penyegan, pendiam, penyenyap. kesopanan dan tatasusila tu memang jaga abes la... langsung mulut tak pot pet pot pet. just imagine, i am being and doing so starting 8.30 am till 6.30 pm, sunday to thursday... kalu la kawan-kawan saya taw ni, award apekah mereka nak bagi? and, sebab tu jugak la saya rindu Nizam, Jyh-Shyong dan Chee Ying ketika audit dulu. coz we 4 could talk talk and laugh laugh. tapi tangan jalan la.. takkan mulut je nak bising. nt keje sapa mau bereskan. owh owh itu kisah tahun lepas, zaman kuno dulu kala. zaman sekarang saya lah gadis paling sopan, innoncent, pendiam di office ni. dan, saya la paling muda.KOT.KOT. hahahaha

nabihah mazlan version pendiam pemalu penyegan pensopan

dan sekarang saya rindu kawan-kawan uniten. sbab dulu setiap kali i kata nak duk diam, mereka akan kata saya wat lawak antarabangsa. mana taknye, even time internship pon mulut i bising. so memang tak duk diam la melainkan i tengah emo. tapi now, emo tak emo pon aku memang duk diam.... dem!

gadis pemalu ni cukup penyegan, sampaikan td kat kenduri officemates ajak g join sukaneka-pekebende la-ntah-tapi yang saya-taw-ada-acara-futsal-dan-pecah-buah nyiur  pada jumaat ini pon saya segan-segan mau join. padahal dalam hati, "WOW! ajak la g hiking skali" hehehehe

5 Orang Terasa Hati:

Unknown on June 11, 2011 at 6:12 PM said...

kat panji..ko kelantan gak ke..

nurul hafizah mohd shopki on June 11, 2011 at 6:16 PM said...

wahahaha. tu bukan muka sopan tu muka nak nanges tahu taaakk. ahaha. well saya faham, saya pon pendiam gila dekat ofis sehari cakap 10patah je, yang lebih sengih je. ahaha

Cik Bee on June 11, 2011 at 7:39 PM said...

@Jiji Yu

ye la, ore kelate la ambe ni

Cik Bee on June 11, 2011 at 7:40 PM said...

@nurul hafizah mohd shopki

agak-agak dengan sopan dan senyum2 manis ni dapat tacle orang macho dan kachak tapi tak brape muda ke ek? hahaha

Unknown on June 11, 2011 at 7:41 PM said...

penyegan?????

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez