Monday, December 14, 2009

lori garam lori gula eksiden

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Monday, December 14, 2009
kisah ini menjatuhkan kredibilitiku sebagai bakal isteri solehah

wawawa

sementalah (cewah!) umi perlu ke sekolah bagi menyiapkan kerja-kerja beliau yang menimbun itu,
aku perlu memasak lagi!

ceh, ingatkan time cuti sekolah ni dah nak off masak dah..
dah lama dah periuk belanga kat dapur tue tak aku kerjakan.
ada pon, wat ayam goreng, sayur goreng, sup sayur..yang simple la pendek kata
buka ape, bagi can kat umi tunjuk skill die(cewahh lagi!)
lagi pon bak kata ani di suatu ketika dahulu, nak makan hasil air tangan ibu, dapat berkat..

(abes la aku kna bebel nt.hahaha)


tapi hari ni, dapat arahan oleh umi suh wat daging black pepper.
first time nak masak menu ini!

jeng



jeng



jeng




tengok kan rupe, normal jerk.
ni la jugak rupe yang daging ni kalu dimasak umi pon.
MENYELERAKAN TAK?
hehehe


tapi, sekali makan...
ya ampun...MASIN!!!

macam lori garam tumpah dalam lauk ni time aku tngah masak daging ni.
ani da start mengomen.
benci btul... suruh masak, hang takmo..ceh

bile ku tasted tadi, takpe jek.
makan ngan nasi, orait jugak rasenye.
takder la sampai tak boleh makan terus..
ok jek ku makan.
umi makan pon ok jek..
(umi kata sbab dah takde choice lauk.sumgoh la kejam.owh!)

cuma kalu pacik macik, mak bapak mentuaku yang ada sakit segala macam tu memang takleh masuk tekak dorang la lauk ku hari ni..
sekali, dorang dapat heart attack sebab kandungan garam dalam badan banyak sangat
(erk mana aku blaja ntah aku tataw..tuan puan doktor, maaf saya wat teori sendri...ngeh ngeh ngeh)


dah le minggu lepas wat puding buah, terlebey manis..
naseb baek abes jugak dibalun oleh adik-adik ku.
(sbab waktu malam bute dorang lapr.oleh itu dorang telan laa jugak mende alah puding gula tu)
adus laa..

pacik-pacik yang bawa lori garam lori gula ni tak pandu lelok la...
abes sume nak tumpah dalam masakan aku..
ni nak marah ni...!

ceh.da start sengal lah aku ni

btw, harapnye takde la macik pacik yang nak masuk minangkan aku untuk anak die
TERcancel kan hajat di hati semata-mata sebab aku fail memasak untuk 2 kali ini..

baru 2 kali!
(nak banyak-banyak kali tak boleh sebab tak de plak banyak-banyak times aku memasak kan)
ngeh ngeh ngeh

kesimpulan: jangan diperam bakat dalam hati sampai buruk dan bau masam.. ERK

okey ni andaian dari bakal isteri solehah: first timer wat silap boleh dimaafkan.
oleh itu, makcik pakcik yang nak masuk minang saya, boleh laa ON kan jek rombongan peminangan itu..

ok da senget

9 Orang Terasa Hati:

Cahaya Yang Riang Gembira on December 14, 2009 at 11:56 PM said...

Erk.. Pakcik masuk minang? Untuk diri pakcik ke?? Ahaks.. ;p

Okey laa tu.. Lori garam sket, lori gula sket.. Neutral da kot.. Hehe..

.h.o.p.e. on December 15, 2009 at 12:58 AM said...

mek, dtg kl, bule masak ak tuk kte?? =)

xkesa laa masin pon, jnji ko msk! =)

anismi on December 15, 2009 at 8:30 AM said...

ok lah tu... boleh lah memasak..
lama-lama nanti lebih sedap pada cik ani masak... kira kita ni 2 x 5je..sama2 pro..

Unknown on December 15, 2009 at 9:52 PM said...

hehe...mmg bahaya lau lori garam n lori gula eksiden....merana perut dan lidah nanti :)

Cik Bee on December 15, 2009 at 10:34 PM said...

kak hana: owh, saya nak pakcik makcik masuk meminang bagi pihak anak teruna mareka yang berduit dan yang charming itu..huaaa berangan lagi

cik nina seha: hang ni tak abes2 nak dera aku naa..haishh..erk, pe kata kite suh cef kite cik puan jelita nadz?

Cik Bee on December 15, 2009 at 10:35 PM said...

kak hana: owh, saya nak pakcik makcik masuk meminang bagi pihak anak teruna mareka yang berduit dan yang charming itu..huaaa berangan lagi

cik nina seha: hang ni tak abes2 nak dera aku naa..haishh..erk, pe kata kite suh cef kite cik puan jelita nadz?

Cik Bee on December 15, 2009 at 10:36 PM said...

cik ani: hahaha..ok laa tue kalu sama level doh ngan cik ani..hehehe..lulus jugop la ka ah ni nak kawen awal..hehehe

miss N: hahaha..bukan bahaya nyawa kali ni tp perut dan lidah jadi mangsa..ermmm

rAtu saLju™ on December 18, 2009 at 7:32 AM said...

heheh..kena blaja lagi la ni...lalalal~

dilot on December 21, 2009 at 7:26 PM said...

dilot sekarang tengah rajinkan diri memasak..hehe..

seronok lak jadi jadi chef kat dapur...=)

http://www.dilahdilot.com/hidup-berani-untuk-gagal-2

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez