Monday, December 21, 2009

kenangan itu indah

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Monday, December 21, 2009
apa khabar kawan-kawan cyber ku sekarang ye...

baru ada kesempatan nak hupdate n3 baru.
agak sebuk dua tiga hari ni.. sebuk kemana? sebuk buat ape?

hah, tu nak taw tue...
nak taw, tekan sini

saya hampir pitam dan kebuluran tak hupdate blog.
tak hupdate blog sendiri itu normal. tapi tak hupdate cite orang lain itu sangat seksa.
kata tukang gosssip terhangat kan, mesti la selalu nak hot news korang!
hehehe takut la tu t i bawa mulut citer u tue..ngeh ngeh ngeh.

tapi, before saya menjalani aktiviti ini pada minggu lepas,
saya telah menjumpai satu khazanah yang sangat berharga.
(okey umi, ka ah tipu.mungkin umi atau ani atau mungkin juga iqah yang jumpe)

apekah itu?!

tadaaaa





hah tue die gambar time zaman jepun dulu..

gambar ni tak silap nye time saya darjah dua dolu..
muka tak banyak berubah dengan sekarang. tapi mungkin dulu lebih comel dan sekarang laaagiiii comey! hak hak hak

dan tetibe ianye menggamit kenangan waktu kecik-kecik dolu kala.
alangkah bahagianye budak keci.

anak kecil main api
terbakar hatinya yang sepi
air mata darah men.....

okey itu dah tahap weng dah.
tapi sebenanye tu lirik lagu laa. warisan kot tak salah..
tak hingat da lirik yang seterusnye.itu jek yang berkumandang di gegendang telingaku.cewah!

ada kaitan kah dengan zaman budak hingusan saya dolu?
secara amnye, takde la.
tapi secara-cara errrrr
okey, saya penah dipaksa menghafal lagu ini ketika menuntut di tingkatan 2 dulu..!

ouch! da melencong dah cite haku ni..haish!

okey mari teruskan dengan kisah zaman hingusan ini.

kenapa jadi budak kecik best?
sebab kanak-kanak riang ini akan sentiasa riang.
menangis pon sebab hal remeh
contohnye gaduh dengan kawan-kawan

seperti dolu saya menangis sebab kawan@jiran saya yang bernama mira (sekang da jadi bini orang da pon budak ni) taknak kawan dengan saya!
lepas tu kan, saya pon pegi la sorok kan selipar die.
lepas tue die repot mak die.lepas tue saya kena marah dan lepas tu umi suruh saya letak balik selipar die di tempat asal..huhu menyayat hati betul!

dan lagi,
kanak-kanak riang sentiasa riang
sebab takde masalah besar yang perlu dirisaukan.
seperti saya sekarang risau dan takut takde orang nak kawen dengan saya..ngeeeee
hehehe ok kes gatai closed!

lagi
saya rase kanak-kanak riang akan ramai orang sayang dan ramai orang puji.
mana ada orang kata bayi tak comel.
hehehehe

kalu budak kecik wat pangai atau wat hal pon, takat mana sangat kena marah.
cube sekarang kalu haku wat pangai.
berbaldi baldi kena bebel.
tak cukup dengan itu, ada jugak tak pasal kes derhaka akan terjadi..ERK..
tak pasal abes tak cium bau syurga kang....
(ya Tuhanku, ampunilah aku.amiinnn.... umi, ku pohon ampun maaf dan restu dari mu..)

tapi dolu kala pon, teruk gak kena marah..
sape penah merasa kena kurung dalam tandas?
saya!

sape penah merasa kena kurung luar rumah?
saya!

sape merasa kena ugut umi nak lari dari rumah?
saya!!!
(bukan anak yang nak lar dari umah. tapi mak okey!)

setakat kna piat telinga kena tampar kat ponggong takyah cakap la kan.

hahahaha wes, jahat gilos haku upenye dolu..
kah kah kah

contohnye, ku penah ponteng sekolah fardhu ain dan mengajak adik ku si farhani a.k.a ani ponteng bersama dan kami akan sama-sama pergi berlindung di bawah pohon ciku yang besar berhampiran kawasan rumah..owh sangat romantis saat itu.ERK

tapi kannn, camne abah dan umi boleh taw aku ponteng?!
tak pasal kena lagi.

dan lagi ku penah ada hati nak mentipu abah

abah: akiff, ka ah dah gi ngaji ke tadi?
akiff: kalau abah tanye, ka ah suh akiff kata ka ah dah gi ngaji Quran

adus, tak membantu adik aku..

tapi tue la, sape suh malas nak gi ngaji kan.
kena lagi amukan dan amarah.adus! help help!
tapi time tu kena bebel tahap merah telinga jek tak silap ku. sebab time tue aku da rushed nak gi sekolah fardhu ain as-Syabab.so abah umi takle nak marah lebey-lebey.hak hak hak

itu semua dolu kala punye kisah....
sekarang saya sudah jadi perempuan yang anggun..huaaa ha ha ha

okey sekang pon jahat lagi...

ermm tetibe nak berangan dapat baby sendiri..
sebab tetibe rase saya waktu kecik dolu comey...hahahahaha

ZZZZZzzzzz
(berangan okey!)

4 Orang Terasa Hati:

Cahaya Yang Riang Gembira on December 21, 2009 at 11:18 PM said...

Fuhh.. Mmg bnyk knangan masa kecik.. Akak dulu slalu gak kene cili mulut ngan mak.. Sbb mulut akak laser sket.. Kah kah kah.. Bila dh besar, mulut akak jd mcm angelina jolie dn akak ckap pn brpada-pada.. Ngee.. ;)

~ seyes ni.. heehee..

Cik Bee on December 22, 2009 at 4:29 PM said...

hahahaha..mulut sexy la ni skang.. keh keh keh..zaman kecik dulu best kan

Unknown on December 24, 2009 at 11:12 AM said...

anak kecil main api
terbakar hatinya yang sepi
air mata darah men.....


dah lama tak dengar lagu ni ;)

Unknown on December 24, 2009 at 9:27 PM said...

weyh.. nakal gle ko time kecik.. padan a slalu kn marah.. bile kn marah, nanges.. ceyh.. kuat nanges smpi ke beso! akakak~

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez