Monday, June 15, 2009

KL itu bukan kandang lembu

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Monday, June 15, 2009
KL
ibu negara= kuala lumpur
tempat umi beli sayur n ikan = kedai lalat (ni area kelantan yer)
umah nenek Kema = Kok Lanas (ni pon nama tmpat di kelantan)

owh.. ku tataw kenapa orang suke dan bangga dengan kota metropolitan kuala lumpur nieh...

kalu dibagi peluang pon, aku x nak idup di bandar ini...
penuh dengan kesesakan lalu lintas...
dan rasenye dah xde tempat nak bernafas...
dan ku PK, budaya di sini tak seswai dengan jiwaku...
(yer, aku anak jati kampung..orang kampung yang tegar)


yer, Kuala Lumpur sangat cantek di waktu malam

tapi di sini laa pusat segala pusat..
orang kate, nak keje datang laa KL
orang kate, nak fesyen up to date, datang laa KL
orang kate, nak tengok remaja-remaja yang so sial oppsss social nye melampau-lampau datang laa KL...
(marah laa orang kolumpo pada ku)

bukan xde segala macam ni di tempat lain..
tapi, kenapa kolumpo jugak yang jadi tarikan??
ngeh ngeh ngeh
...........................................................................................................................................................................

ermm minggu lepas sempat merasa tiring journey..
bayang kan, 2 malam di dalam bus...

pagi selasa, me n kak ina(kezenku) nak teman umi ku yang ada meeting dengan pihak bank..

isnin. 10 june 2009
9.50 malam: bertolak gi shah alam ngan bus xpres perdana

selasa.11 june 2009
6.30 pagi: sampai di shah alam

9.00 pagi: Uncle soleham antar di Darul Takaful

2.00 ptg : meround Time Square tanpa hala tujuan..
sempat ku n kak ina merembat novel di Borders...
owh, ku lupa tajuk buku yang dibeli kak ina

4.30 ptg : melepk pula di the mall.. menghabeskan sisa2 waktu yang ada..
abe aizu datang pon dahpukul 6 lebih...
umi, aku n kak ina sempat merembat sebiji beg seorang..
(ermm musim sale, memg laaa kabur mata kaum hawa ni)

thanx to abe aizu sebab blanje kami bertiga makan...
(perut masing-masing dah pedih ni.. punye la lama tunggu abe sampai, jalan jam kate nye)

kul 9.00 malam: umi n i balik semula ke KB dengan bus xpres budaya....

kak ina n kak teha, kawan nye akan ke penang hri jumaat, 12 june 2009
(cuti-cuti mesia laa dorang)

owh, kat putra, sempat snap gambar 3 hamba Allah yang gayenye macam xde arah tujuan..
kesian mereka, muka kepenatan tuh


sekian, lengkap laaa story mory pakej cuti sekolah ku

4 Orang Terasa Hati:

Nur Farhana on June 15, 2009 at 12:25 PM said...

Huhu.. Ku juge tak sukeee maa KL.. Penah dok setaun dulu pun, ku rasa jiwa mmg tak kene dgn KL.. Hahaha.. Cian tol.. Tp nk wat camane.. Sape soh KL tu KL.. Hak hak hak.. =p

nadz on June 15, 2009 at 4:28 PM said...

oits..trun KL? :p lenkali jgn gtau.hahha

nadz on June 15, 2009 at 4:29 PM said...

oits..trun KL? :p lenkali jgn gtau.hahha

misz A.C.C.A on June 15, 2009 at 4:42 PM said...

farhana: naseb laa KL...kihkihkih

nad: kite x sempat nak gtaw ape pon.. ala, x sampai 24 jam kat sane... nak lepak ngan awk pon, x best kalu singkat masa...

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez