Friday, February 15, 2013

Betapa Dia Sayang kan Aku

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Friday, February 15, 2013
Istighfar. Istighfar. Istighfar.

I was having a meeting on thursday morning with 2 makhluk so called digi (hehehe).. Satu digi lemah lembut. Satu digi kerek (Erk).
Okay. End meeting. Santai discussion.

Digi: eh pehal korang selalu tukar-tukar orang eh? Kjap orang ni jaga. Kjap orang tu jaga. Pastu orang lain pulak.

Hakumakhlukdina: oh ni pasal tersilap orang eh? Yang u hantar document pada w then die bagi pada i untuk in charge. Sebab kitorang diatribute the task based on nature and scope..

Digi: Adoii pening kepala taw tak.. Leceh. Orang yang previous keje pon agak nye tak hand over betul-betul pada orang baru. Ni refer mom 2010 pon orang lain kan yang in charge keje ni?

Hakumakhlukdina : oh.. if u refer pada file 2010, person in charge tu dah selamat naik takhta manager dah.. So Memang die pon akan bagi pada i juga untuk in charge.. W and i join this organization pon in 2011. Initiative in 2010 kalau ikutkan dah tak valid sbb memang dah ended and takde continuity plan.

Digi: eh en a, ko dulu dari opu mana eh? Brape lama ko kat opu? Berapa lama dah ko kat sini

A: aku dulu kat xxxxx. Tahun 2010 sampai 2011 then pindah sini la..

Digi: oh baru lagi la...

Okay sebelum die tanye aku lebih2 baek aku chow dari meeting room... Nt di underestimated lagi.

Risik punye risik, makhluk digi tu join the company in mid 2012. Tamat blaja pon baru sept 2011.. Okay tak payah nak belagak sangat bole tak??? Gaya cakap macam ko tu da 5 tahun keje. Ceh.

Oh aku paham why God put me here... Di sini tempat aku blaja kerenah n ragam orang. Kat sini aku kenal prangai manusia. And this is the place nak didik my patience. U try me lol... I can be as cold as an ice. Or hotter than fire.. Or sometimes im rain (sangat jarang)..

My new azam 2013 yang related dengan kerja is not to bergaduh dengan makhluk digi everyday.. If 2012 aku punye tahap terbakar at the rate of 9.5/10 , year 2013 pula so far alhamdulilah. The rate is getting beter. I rate myself at 8/10. Hahahaha.. But, u try me lol!

I love Him. Coz He puts me here. Dalam duk mulut puaka, aku ingat Dia. Lepas sembur or tembak or bomb makhluk lain, aku akan tringat die. Ya Allah, Knape ari ni sangat susah. N plis Allah, reda kan marah aku.. Agak2 kalu aku tak hadapi kesukaran, tahap ingatan padaNya mungkin tak setinggi sekarang.

Cuma, tahap ibadah aku padaNya masih lagi kurang.. Amalan aku makin merosot. Kejar sangat deadline dunia. Ape nak jadi ni?!oh~

Pengajaran: kesukaran yang dihadapi, pandanglah sebagai kebaikan. Ahakz.
(aku ni bertindak dulu baru pikir. So aku maki orang dulu baru rasa insaf. Pastu ulang smula. Hati, jiwa, raga banyak bersabar plis!)

posted from Bloggeroid

2 Orang Terasa Hati:

Anonymous said...

la??

macam mane die tau korang suke tukar2 orang??

nak tnjk poyo la tu :)

Anonymous said...

At times, muhasabah diri bagus juga. Jika 2-3 org ada issue dgn kerja kita, ada possibility org tue ada masalah. Tapi jika ramai sngt yg ada masalah dgn kerja kita, mungkin itu tanda ada yg kita kurang. Kita selalu fikir kita yg betul. Sekadar berkongsi

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez