Sunday, September 16, 2012

1 Malaysia menepati janji

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Sunday, September 16, 2012
selamat hari malaysia semua. orang wish, aku pon wish.. tak ikhlas mana pon. huhu. bukan tak patriotik. tapi banyak cara lagi untuk sayangkan negara. kite warga muda malaysians ni jangan tahu wish jek. 31 august belana kokna (ramai/banyak) post dekat fb la twitter la. "selamat kemerdekaan malaysia!"

bile dah 16 sept ni duk pakat wish selamat hari malaysia pulak.. yang kite sendiri ni selamat ke idak nye?
kemerdekaan baru-baru ni ada 1 incident lucu: my uni friend duk tanye ape tema merdeka tahun ni.die da konfius.

mana tak konfius kalu asik duk tukar. kejap keranamu malaysia. kejap 1 malaysia. pastu janji ditepati. pastu 1 malaysia semula. n lastly JANJI DITEPATI.  which sori to say, i dont get it, until now. dasat aku ni. samada aku ni katak bawah tempurung n taknak amek tahu dunia luar. atau pon gomen kite terlalu advance bagi tema untuk kite pikirkan sedalam nye. huhuhu.

well, as i said yang young generations ni perlu pikirkan masa depan negara. kite fikir sama lah. ape nak jadi dengan kite yang so called penentu masa depan negara. (seram sejuk aku). Malaysia nazak. why? sebab kite sendiri. koreans nak gangnam, kite nak jugak.. gangnam ke jahanam? aku taktaw. orang celeb new year, kite sambut jugak. maal hijrah takde plak sambutan besaran.

oh yeah. aku taktaw pasal gangnam style until last 2 weeks when i attended a training. when the trainees duk cakap pasal gangnam and i asked "gangnam tu ape?" i realized about gangnam bile orang duk tweet gangnam sana sini tapi aku takde plak search in advance ape itu gangnam. Alhamdulillah. thank god aku ditutup pintu hati untuk tak amek peduli..

for me, if u are really patriotik punye orang, it is more thank words. fikir and take action.. kite mampu mengubah masa depan negara ke arah yang lebih baik dan bersih!

Published with Blogger-droid v2.0.4

posted from Bloggeroid

0 Orang Terasa Hati:

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez