Sunday, February 5, 2012

Kalaulah Air itu Macam Duit

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Sunday, February 05, 2012
duit itu macam air. laju nye mengalir..

You are easily jadi miskin. tak sampai sejam dah boleh bankrupt.
lagi-lagi orang macam aku ni. Tak sampai separuh hari, bekalan duit habes.
memang laa tak habes licin. kalu licin, nak makan ape aku ni sepanjang februari.
macam sia-sia jek aku wat budget tetiap bulan. coz finally, tetap akan ada over the budget. DUSH!!

planned nak gi servis kereta on saturday. melayang duit RM 120.

Okay leh, demi keselamatan dan mutu kereta pada masa hadapan. perlu lah mengikut aturan die..
kirenye pelaburan RM120 ini berbaloi.

Pusat Servis Proton tuh bagi sebenir ni... weee

planned lepas servis kereta, nak join aliaa and asma round KB Mall.  diingatkan, round a.k.a pusing/ ronda sahaja. tapi kalu dah nama nye Mall, macam pelik kalu balik dengan tangan kosong. keh keh keh.
Dan, Tadaaaaaa!!

 A dress with cardigan for me

 A sweet blouse for Aliaa

And, simple sandles for me.
Not to forget, a funky handbag for Aliaa.

Dan sebelum gerak pulang ke Kerteh petang tadi, aku sempat juga pusing-pusing Cosway bandar Jerteh. Sekadar nak kenal tempat.. dan nak beli sedikit keperluan. or may be kehendak? ngeh3

Ini dia! A mask, A perfume.
 And A Miyami compact powder for Umi (Not in the picture)

This time, rasa bersalah untuk membazir tak sangat. sebab banyak barang yang diperolehi.
Like last month, I spent  almost 3 hundreds only untuk satu barang saje.

Salvatore Ferragamo Perfume.
And I am satisfied. hahahahaha.
(bile setan merajai diri memang lagu ni jadinya)

Dan, aku dah planned untuk bulan depan, aku nak beli ape. kah kah kah
Cell phone aku dah nazak, taknak pulak tukar sebab sayang duit.
buang duit untuk aksesori macam ni, aku takde plak rasa membazir. rasa bersalah sikit tuh ada la.
adoi Nabihah. berdosa ko.

Aku rasa, impian aku nak jadi full time housewife dan menikmati hidup dengan aman, cukup bulan suami tersayang bagi duit poket akan punah berkecai. sebab laki akan pikir 2 3 kali untuk meng agree cadangan aku ni.kesihan en hubby aku nanti. sekian terima kasih.

2 Orang Terasa Hati:

Anonymous said...

bese la Bibi..sume org mcm ni kot..every month merancang,tup2 slalu over budget :)

SS on February 8, 2012 at 5:09 PM said...

majoriti mcm tu Bibi,every month plan,tup tup over budget..hohoho

btw,jgn lupa menabung utk kawen :)

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez