Tuesday, November 8, 2011

taknak begini nak begitu

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Tuesday, November 08, 2011
orang kata, nak sesuatu, lepas kan sesuatu. nak akhirat, lepas kan dunia.
tak jugak, kite perlu seiring untuk keduanya. perlu diingat
" berusahalah bagaikan kite akan idup untuk selamanye di dunia ni. dan beribadat lah, bagaikan kite akan mati esok"

nak imbang tuh payah. payah sebab nafsu ni macam2 die nak. payah sebab hati tak berapa bersih.. sekali ada keinsafan, sekali menyesali perbuatan tekutuk dan khilaf diri. tapi banyak kali laa aku lupe untuk merenung tentang semua ni. banyak kali yang ada untuk enjoy duniawi. aduuhai diri.

2 3 minggu ni asik balik malam. asik burnt Quran recitation. perangai plak makin tak senonoh. aduhai diri... dan bile begini, rasa sykur untuk tak diberikan jodoh dalam masa dekat ini.. bagaimana mahu berdamping sebagai isteri dan bakal ibu? diri sendri tunggang langgang. si ibu dan adik-adik terabai? ada hati nak jaga anak teruna orang. huhu.

terasa terpukul  
suka merajuk= sifat mazmumah. perlu dijauhi dan bahaya. not good. not good.
merajuk sikit-sikit = comel.

Tuhan, istiqamah kanlah diri dalam melakukan perbuatan baik.. jauhilah diri dari terus melakukan perbuatan terkutuk. hindarilah diri dari terus diselimuti sifat mazmumah.. jangan lah ada rasa kasih dan sayangku melebihi rasa cintaku padaMu ya Allah.

1 Orang Terasa Hati:

aReLaN on November 9, 2011 at 9:04 AM said...

teringat kata ustaz.dunia ni ibarat gelas.akhirat lak ibarat air teh.klu kte mntak gelas dpat gelas jela.klu kte mntak teh,kte akan dapat dua2.hehehe...

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez