Monday, November 21, 2011

baby besar

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Monday, November 21, 2011
Semangat berkorbar nak menjemput jemaah haji.
I missed the moment masa abah and umi dulu coz i was at hostel.
semalam rezeki untuk menjemput 2 orang baby besau.... 

before pukul 7 dah keluar dari rumah cik long untuk ke airport. sebabnye flight dijadualkan sampai pukul 6.35 pagi. kitorang sampai kat airport da pukul 7 lebih.. tapi, time tuh da penuh and ramai orang.

announcement dibuat. flight dari Jeddah akan sampai lambat. pukul 8 pagi dijadualkan mendarat. kami  setia menunggu.Menunggu Cik Ma dan Ayah Yie dari Mekah. juga menunggu ayah mie, ayah sir sekeluarga serta anak-anak Cik Ma yang masih tak sampai. Tp Alhamdulillah, dalam 7.45 pagi dorang dah tibe di Aiport Kuala Terengganu.

Menanti

betapa sayu and gembiranye suasana kat airport bile Jemaah haji keluar dari balai ketibaan. bestnye melihat jemaah haji yang sampai. bestnye mereka, sekembali dari haji ibarat dah jadi baby semula sebab semua dosa terhapus..

 Ramai yang menanti keluarga masing2 muncul. pabila mereka tiba, sebak.

 Cik Ma dikelilingi emak dan emak mertuanya.

 Ayah Yie (berkacamata) juga dikelilingi kaum keluarga dan in-law.

Jihah Cik Ma and Ayah Yie's youngest sampai tertidur. 
Sampai jek, Hana terus terkam abah die.
 Dear my hubby to be:
nanti lepas kawen kite wat umrah taw sama-sama... so, kumpul duit banyak-banyak from sekarang. keh keh keh.  pastu kite kumpul duit sama-sama plak. nanti pegi haji dalam usia muda... Ya Allah, panjangkan lah umur ku untuk menyeru seruanMu yang satu ini... Aminnnnnn
Thank You Allah fro the great chance to feel the sweetness and the sayuness of ketibaan Jemaah Haji.

"Bile nak balik from Mekah, and bile dah sampai semula ke Malaysia, It was a feeling yang tak boleh di describe kan." Umi la kata.. And i guess it is a feeling yang takkan dirasa oleh sesiapa pon melaenkan mereka para jemaah Haji. Hopefully, I will have that chance to feel it... ~berdoa bersungguh-sungguh~

0 Orang Terasa Hati:

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez