Tuesday, September 6, 2011

balas dendam itu best

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Tuesday, September 06, 2011
penat aku tengok ko.. pandai ko yek selfish... bukan maen bodoh sombong..
wah wah wah kalu orang mita tolong, riuh satu kampung... 
ko ingat aku tak reti nak buat macam ko buat. 

weh manusia yang perasan cun, sekali kene sedas dua das dengan aku, baru ko taw kan perasaan nye macam mana.. tu baru sikit. hah itu le aku rasa time ko buat aku.. aik, pandai pulak ko nak mengomen kata itu ini bile ko dah kene... tapi time ko buat dulu kala, takde plak ko sedar diri yek...

cikadak laa ko... orang nak pinjam barang sket, bukan maen pom pam pom pam pom pam bising, sindir sana sini. tang ko amek barang orang wat macam rete sendiri ada orang laen bising mcam ko? hah dulu memang tak bising la... tapi lama-lama aku bagi jugak laa ber das das, pastu aku diam dan dengar ko mengamuk. eh eh eh taw ko yek sakit hati... hah time amukan ko tuh, aku gelak dalam hati. rasakan! hah best best best.

wah wah wah time ko selfish dulu boleh laa dabik dada... tu pon blagak dengan rete yang dipinjam kan dari Tuhan. pulak tu, bukan hak milik mutlak ko. bukan aku taktaw, rete rete ko banyak nye dari duit mak bapak ko.... tapi ya Tuhan,  bodoh sombong macam hak die mutlak.... ish ish ish kesihan kadang kadang aku tengok ko ni... nt ko dah ada rete sendiri, da taw pegang duit sendiri, aku taktaw laa tahap mana ko punye belagak, selfish dan mendabik dada ko tuh.... 

ye, sekarang musim aku pulak nak jadi selfish. nak ignore hati orang.. dosa aku kumpul ni dah berbukit-bukit da ni kes nak balas dendam punye pasal.. rasa jugak guilty tapi kene kuatkan semangat demi kepuasan sendiri untuk jangka pendek ni (orang jahil memang cakap macam ni). bukan nye taktaw, bukan senang kite nak minta tolong dengan orang ni... tapi tu la. aku ni kadang-kadang lupe dengan hakikat itu.

huh.. marah punye pasal, aku ni da macam orang tak beriman. nauzubillah....

1 Orang Terasa Hati:

aReLaN on September 6, 2011 at 11:06 AM said...

hahaha...sekali skala bce bab panas ni best gk.spe suruh cri pasal kan.jgn ingat bihah ni tkde hati dan perasaan dendam kesumat serta amarah

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez