Thursday, June 23, 2011

Ape hal ko?

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Thursday, June 23, 2011
terima kasih pada sesiapa yang mengambil berat tentang saya.
sesungguh nya saya sangat berkeadaan baik untuk masa sekarang. sangta memuaskan. perkembangan diri? oh memang sedang berkembang dengan pesat sehinggakan takut nak naek alat penimbang. ngeh ngeh

terima kasih kepada sesiapa yang sangat ikhlas dan jujur menasihati saya, tak kurang yang tembak dari belakang. bang! bang! bang! bang! adoi sakit!  pehal lu bikin wa panas...

lepas ni semua bank di malaysia akan ditadbir oleh orang bulan melayu atau islam. sebab sape yang kerja bank, die makan riba'...... bank islam ke tak ke, sume riba'.... ceh!
bagus la sape yang ada kesedaran itu. tak saya nafikan, bank punye interest itu riba. Islamic product bank pon ada profit rate. mungkin tanggapan sesetengah orang profit rate itu juga ialah riba. tapi setakat ini saya berpuas hati dengan penerangan mentor dan senior di tempat saya bekerja... profit rate itu bank tak capitalize, seperti conventional product yang laen. seingat saya, itu principal yang betul (kalu time blaja islamic accounting dulu kala) ilmu saya masih di takat rendah yang amat. nak ulas lanjut pon tak mampu. mungkin ada yang lebih arif. mungkin ada yang kata aku ni jahil sbab menyokong banking operation... terserah

jujurnye, sebelum memilih career di bidang ini, saya banyak mendengar pendapat dari banyak pihak. Alhamdulillah, keluarga pon ada 1 2 ustaz dan ustazah. malah, akif (adik lelaki) juga bertanyakan pendapat ustaz berkenaan rezeki di sektor bank. ya, memang ada sesetangah kata, kalu boleh elak la pilih kerja di bank nanti bersyubhah... entah la. malas laa nak ulas banyak. ko cari ilmu sendiri dan ko pikir, analyze sendiri la. jangan nak hentam orang jek reti... aku panas ni...! yang aku taw, setakat ni aku puas hati dengan life aku. aku yakin dengan laluan yang aku pilih.. kalo ko nak ragu-ragu, ko pergi ragu-ragu sorang diri, ko p cari keje laen. shubhah sangat, jap g ofis hour ko p tutup semua accout bank ko. dah. titik nokhtah

~aku bukan nak jadi jahil. aku panas sape yang tembak aku belakang.. berani, datang depan la. nak nasihat konon... pigi daaa... tu mengumpat bai!
.

1 Orang Terasa Hati:

nurul hafizah mohd shopki on June 23, 2011 at 11:27 PM said...

sayang sabar sayang. tarek napas... hmphhh.

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez