Sunday, May 8, 2011

bergelut dengan jiwa

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Sunday, May 08, 2011
ya Allah, sungguh laa aku berada di persimpangan sekarang. selepas dapat phone call dari syarikat tempat praktikal dulu, aku wat entry tentang nye di sini. dan kemudian,  macam-macam feedback yang aku terima. ada di wall facebook, ada juga di comment readers.

sungguh, komen-komen dan feedback anda, buatkan saya terharu. nampak sangat masih ramai yang concern about me... memula tu, saya teguh dengan keputusan dan pendirian. dan thanks sangat to umi, who i think support me..


nampak tak komen umi yang last tu?! itu sangat bernilai okeh..! heee.
sehinggalah menjelma mesej dari kakak, which is yang ni la yang paling paling terkesan di hati :

dan sehingga saat ini, saya rasa saya masih teguh untuk terus dengan pilihan saya. tapi, ada satu suara di sudut hati tu, duk suruh pertimbangkan balik pilihan yang telah dibuat... sungguh, saat ini saya perlukan nasihat pakar... bukan dari pakar doktor kat hospital besar... adus adus adus.. sakit pale semula....hehehehe
bagus betul nasihat makcik aku sorang ni... berguna betul nasihat doktor sorang ni. menambahkan lagi kesan di hati. huhu

tipu laa kalu tak rasa tergugat kan..... pwc pon bile difikir kan balik, banyak bende best yang di offer. boleh dapat tittle permanent staff, dan gaji nye lebih lumayan (yes, aku jadi materialistik kembali)... cuma cabaran nye, nak bergelumang dengan audit la, which is horror. hahahaha. orang kata la, i tak kata.... horror sebab takde life. orang la kata auditor takde life.. i tak kate.. hehehe

ok. tarik nafas kuat, tahan, lepas..... pikir. pikir.pikir. jom sambung pikir.
tetibe, Eh quote ni best la.. nak jadikan penamat kisah entry ni  la:

"Whatever you choose, you might as well enjoy it. It is your choice"

2 Orang Terasa Hati:

Farhani Mazlan on May 8, 2011 at 9:15 PM said...

istikharah is the best

The Lady Herself on May 9, 2011 at 12:56 AM said...

Biha. List down pros and cons.

Not only for the present time but also for future sake.

Yes, audit life is a bit challenging tapi, you'll gain so much.

And also, if you enjoy apa yang awak buat, kerja 24/7 pun tak kisah.

Just an advice from someone who is indeed glad with her choice.

Think it through ye Cik Kepoh. :)

p/s: terharu siut awak publish it! kalau kite tahu la, dah lama promote diri. haha. menyelam sambil minum air!

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez