Tuesday, February 9, 2010

PJ=Penyakit Jangkit

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Tuesday, February 09, 2010
started last monday, posting di Petaling Jaya.
a new client
but old team members! =D

Sight kelegaan
very grateful and thankful dapat seniorS yang sangat baik hati dan sabar coach saya yang lembab dan lampi a.k.a lambat pick up ini

baru 2 hari di PJ, seniorS saya telah merindui environment client di bukit jelutong..
dan, saya juga merindui shah alam serta bukit jelutong
(walaupon aku tepaksa bayar tambang taxi yang mahal yang watkan aku hampir muflis namun sempat beli kasut sepasang

dan seniorS saya juga telah pon mengalami stress ataupon penyakit kemurungan yang sangat ketara.
saya pula bagaimana?
owh, saya stress hampir pitam kerana tidak boleh nak hepi2 dan bising2 dan cakap2 banyak2.

kenapa ini berlaku?
ini kerana jangka masa yang diberi untuk audit client di PJ ini hanyalah seminggu (dan mungkin kalu murah rezeki akan dipanjangkan lagi seminggu.harapnye la)
oleh itu, kerja yang berlambak, hanya ditanggung oleh 2 orang aduitor muda dan dibantu oleh trainee yang LAGI MUDA dan COMEL telah mengakibatkan penyakit murung yang berjangkit!

kalu masuk bilik kebal jek (bilik untuk auditors stay), jangan la hangpa nak wat bising or lawak bodo espeseli time dorang tengah fokus!
kalu tak, tak pasal dapat penampaq.(okey tipu!)

tapi, mmg stress la..
dengan fail berlambak dan bersepah.
dengan environment nye yang tak best, tak le nak skodeng orang =P
dengan mata tahap kronik nak terkeluar sbab nak analyze account/ transaction fluctuation.

sampai ptg tadi ada 1 employee kat pjabat client tue,
bole jenguk bilik yang tempat kitorang stay situ, hanya semata-mata nak tanye

U guys are enjoy doing this ek? u guys are ok doing this?

kami bertiga hanya gelak sahaja
dalam hati, Allah saja yang taw, rase nak je jawab

TAK SUKE! TAK SUKE! SAYA SEBENANYE NAK KAWEN DENGAN CEO SYARIKAT KARIPAP JEK!

sekian terima kaseh

6 Orang Terasa Hati:

Aida on February 10, 2010 at 12:02 AM said...

hahaha...im fcing same problem my dear...but my senior sgt la brutal n more to ke emak-emakan..so smua jdi cool....kalu stress jer..bgun n amik makanan yg disediakan client..haha~nikmatnya idup...sgt bahagia tak msuk opis ngadap muka bos.....

nadz on February 10, 2010 at 8:08 PM said...

mane la ngoko tak stres..asek nak kawen je..hahhahah

Cik Bee on February 10, 2010 at 10:37 PM said...
This comment has been removed by the author.
Cik Bee on February 10, 2010 at 10:37 PM said...
This comment has been removed by the author.
aReLaN on February 11, 2010 at 12:08 AM said...

hahaha...try la cri CEO mne2 cmpny.mne tau nsb bek leh wat laki ke kn.gudlark keje.u work earlier than me huh.

Cik Bee on February 27, 2010 at 9:28 AM said...

abg alan... bb tak keje lg la..baru praktikal..kna tugu mr.pres naqi keje dlu..he's d senior in skul n uni too...huishhh

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez