Tuesday, April 21, 2009

missing skul time(part 2)

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Tuesday, April 21, 2009
okies..... susah btul nak cri feel wat n3 ni....
kesah saya di grik sudah pon di uar-uarkan.. skang nak imbau lak knangan time kat mrsm kuala berang a.k.a mrsm Q-Ber

2004-2005

scara jujur nya, saya lebih berminat dgn knangan time lower form dolu2... may be sbb time tu, masih mentah, dlm erti kata yg lain, bdak hngusan lg n still kurang matang...
bila da up ni, form 4 n 5, wow, spm menanti....hehehe tue yg tak best kot..sbab x bole main2 sngat...

tp di Q-ber ni jgak saya knal erti kawan, dewasa, berdikari n leadership... n, kat sni jgak bg pngjaran pda saya, time management is very important!!! (if i could turning back to year 2004....)

plg rindu skali ialah my bwp mates... bwp tu, badan wakil pelajar...mcam mpp kot.. x pon cam pngawas laa snang cter..mereka sngat2 laaa best..
may be at 1st, ktrang yang 14 kepala ni susah nak bond together... tp, overall okey...
saya sngat rindu kan mereka.. ada ikram press, ikram kom, aiman, kamal, PG, tuan adil, amir, kak bell, aqilah rifhan, wan syazdiana, fairuz n suhada...

rindu gler kot, nak bersengkang mata smpai kul 3 4 pagi, tuk preparation aper2 ceremony..wat backdrop laa, plan nak wat gimik utk launching ceremony la, susun dewan la..sume bnda tue pnat, tp adanye dorg sume, best..
x pnah diam...mulut sume bising.. yes, Eyush a.k.a fairuz..uiks kalu daa start bebel, alamak! hah, + plak ngn raja kamal, ckap terbelit belit mcam org german("mmg aku skang ada kat grman".. may be ni laa ungkapan beliau kpada ku), ada plak adil ngn lawak bodo die tue...uiks..

dulu suka merungut sbb tetiap malam mnggu msti ada meeting.. weekly meeting..adoi! time meeting, fairuz (die lg) sngat laa bertimbang rase... as biro domestik, sngt mnjaga mknan ktrang, suh macik DS(dewan selera) spare supper tuk ktrang, tkut meeting abes lmbt(mmg lmbt, x pnah nk awl dr kul 12 mlm).. nanti dak laki laa yg tlg p angkut mknan, bwa kt tmpt meeting..
alahai, meeting kunon berejam..tp isu nye xde laa bsar mna..selebey nye, borak kosong, anyam ktupat, glak2... mcam bertahun x jumpe gayanye... tp, bile meeting xder(time exam week ker kan), rindu laa plak....

ingat tak students' day?? hah, time tuh dak pompuan ada crisis kan.... (dak laki taw x? rasenye x kot, malu jerk kalu taw) smpai ada yg mrajuk-rajuk..tp, bile ingat blik skang, tersengih sorg gak la... abes jek, xtvt mlam tue, kte kna pulun bersih hall sbb esok nye ada seminar spm sbjek PAI..pnat.pnat.time seminar, saya mngaku, saya lentok abes! ahahaha (naseb baek laa result PAI aku elok)

owh yer, time bsama ni jgak, ingat tak, bnyak gler gosip liar antra kter2 ni..ahahahaha.... org tu ngn org ni.. mamat tu ngn minah ni... (sape rase cili, die rase pdas..kuikuikui) bile da rapat, ada plak laa cter2 lain ni kuar...alahai, zaman bdak2 katekan... ehehehe

saya juga sayangkan rumate abadi saya..selama 2 tahun bsama..mcam2 sudah ditempuhi, tp kau tetap stia disampingku..(ayat xle blah)..nadiah razak a.k.a nadiah pecut...di mnakah kamu skang?? yer, saya taw, kamu sdang berpulun ngn buku tuk fnal exam kan..ehehehe...

hah, ada 1 kjdian ni, ktrang xle lupe gler... alkesah, pada suatu pagi mnggu di tahun 2005, saya bngun pg.. Ya Allah, tgk2 jam, da pkul 6.20 pg!! alamak, camne ni! mati la, t kna tlis nama dlm bku log sbb x g surau! dgn pantasnye, ku kejut nadiah d sebelah..kami dgn aksi tkezut beruk nye, bngun dan terus mlangkah ke bilik air yg berdekatan di sebelah bilik jerk.. bsuh muka, gosok gg, trus amek wudhu'(alamak, kantoi x mandi).. yg pelik nye, pesal x rmai org kt dlm tndas time pg ni?haishhh.. ok then, kami spntas kilat menyarungkan telekung smayang n rushingnyer, brjalan menuju ke surau...

ayyak, surau pon glap ni...

saya: nayah, org lain pon bngun lewat cam kte gak le?

rumateku : a'ah laa B.. kte yg 1st sampai kt surau ni..biar btik...

okey, kami relax lg..masuk surau, bkak suis lampu..

rumateku: B, nak tnggu yg lain ke, smayang jmaah?

saya: skang kul bape ek?

rumateku: alamak, x pkai jam laa..

saya: ermm kte tgu laa kejap..kot t ada dak laki smpai..

duk bertafakur kjap, ktrang dngar cam ada bunyi..pastu ktrng jenguk kat sblah tabir, kot da ada dak laki yg smpai..owh, almak! ada 2 makhluk terbaring!! so, ktrang bg signal yg ktrang ada kat blakang ni d sebalik tabir yg memisahkan 2 darjat itu..pastue dngar la suara empunye bdan..

laki 1: bangun wes, nt org dtg nk smayang..

laki 2:eh, kte tertido kat surau ke mlm td?

laki 1: yer laaa wes.. eh, jom, jom, naik aspura, pasni dtg blik nk subuh..

(atas sbab2 tertentu, nama watak di atas dirahsiakan..nanti malu plak si kamal n aiman tu yg tdo merempat)

beberapa minit berlalu, saya n rumate mengambil kptsan tuk tidak lagi mnunggu kwan2 yg lain..kami pon smayang laa subuh..ye la, da lewat wes!nk tgu lg ke?? haishhh
pastu, da siap smayang

n abes jerk solat, kami bsiap nk blik bilik, dtg laa sorang kawan kami...kawan kami ni naqibah n sangat peramah..muka pon tnang jek.. beliau dtg ke arah kami dan tesnyum..

kawan kami: awal sampai surau hari ni? (snyum).eh, kte nk bace Quran dlu laaa..

(hah?? awal? biar btik bdak ni..smpat lg nk bace Quran dlu..subuh da nak abes ni!)

saya: erk, skang kul bape ni ek? ktrang x pkai jam, td kelm kabut sngt
(wat2 tanye..bnanye nk bg signal yg waktu subuh hampir d phujung nye)

nadiah sdia di sblah ku..

kawan kami : pukul 5.45 pg ni.. ada lg 5 6 minit before subuh..

hah???!!!! biar betik!

dgn gaya yg unbelievable(tp masih smpat di control), ktrang mta nk tgk jam die...
adoi!! btul laaaa..!! abes tue, solat ape yg saya n nadiah wat td?? huh..
aper lagi, bagai nak rak saya dan rumate ksayangan glak kat situ!

yang bngang n pelik nye, kwan2 yg ktrang tersermpak kat toiltet tu, xde plak nk tgur ktrang yg klm kabut ni...adoi

kawan kami( NIK IZYANI) : laaaa, patut laa td nik tgk bb ngan nayah kelam kabut jek.. da laa tue, jalan pon laju2dgn telekung tue nak g surau..ingatkan, ari ni korang mmg semangat berkobar-kobar..
(ayat pnyedap hati: ingatkan da nk insaf p surau awal..huahuahua)

malu wes..malu gler..tp, kami mrahsiakan kpda pengetahuan umum..hanya beberapa golongan saje yg taw..

owh yer, saya masih lg mempunyai 2 org rumates, mealiella(ela) n Atieya Munni(tieya)...
ktrang berempat x lama. smpat setahun jek, patue dorg pindah g blok asrama khadijah..n time SPM, bsama ngn kami balik...

ela n tieya pon best gak.. kunon2 dorg tue serius..sape tataw, akan takut laa..tp bnanye dorg klakar..x der laa skema mcam tanggapan org lain..n buat ela, smoga pnyakit anda cpat sembuh yer...


saya rindu Miss Zahurin n Miss Aida(our wardens)... uiks, skali kna sound, berlari-lari ktrang sume... kalu time waktu solat, nt dngar laa suara miss zahurin
" bsiap, sdia nk g surau sumer!!!!"(lebey kurang cam tue laa)

uiks, time wekend, ada inspection n gotong-royong...eieie, time pmbhgian tgasan, sume berdoa.. harapnye, x dpat laa bersih toilet or buang sampah.. sape yg nak, cuci toilet!buang sampah!busuk weii.. even, kerje yg halal n murni, tp x sanggup...

ermm klakar nye if ada inspection or spot cek ni, sume pakat wat strategi nk sorok hanpon masing2....ada ltak kat blakang ampaian.. ada gak, ltak dlm tin biskut, n nanti tin tue diLETAK ke dlm tong sampah..saya tgaskan, DILETAKKAN, bukan nye DIBUANG(ehehe, kamu taw itu kamu). ada gak sorok dlm toiltet laa. mcam2 laa..

rindu nak g makan megi bilik Chuema n noor! rindu nak g bilik kak bell, wat bising n bgosip n kaco ojie study! rindu g bilik kema n sarah!! rindu g bilik eela n suhada, kaco ktentraman korang!

rindu gak nak phimpunan pagi2 kat dpan foyer... before start class, nt ada wrden btugas akan bg reminder n nasihat laaa kunon nye kan... ermm pe yg best ek time ni??? Pk Pk Pk...hah! LDP, slalu nak meraba-raba..ahahaha..pkai stokin ke x, pkai ank tdung ke x...haishhh.. erm bdak laki slalu kna marah sbb suke sngat trun lmbt..tp, ktrang gak yg turut sama kna dngar cgu bebel..

yea yea.. saya masih ingat! kat Q-Ber, ktrang ada supermen!!! rindu nak tengok superman Q-ber...
bdak laki kna denda lari pusing maktab sambil pkai selimut or cadai yg di ikatdi tengkuk..so, nanti, rupe ala2 superman laa kan..ahahahaha klakar...korang bole bayang x cmne...ehehe.. ermm nape ek kna denda? sbb dorang over slept kot, x g prep.. =P

lg 1, pnah satu ketika dak laki didenda oleh arwah Cgu rashidi(beliau meninggal akibat lmas di sekayu ketika membantu plajar beliau membuat kajian. al-fatihah utk beliau)...

ni, sbab nye dorg smngat sngt tngok bola smpai pg bute..
akibat nye, pada waktu ptg(org lain tgh prep), dorg kna lari pusing mktab.. yg best n kelakar nye, dress kot dorg..jersey bola dari marikh kot...
baju: jersey
seluar:seluar maktab
kasut: kasut sukan n stokin panjang..
bayang kan laa, pkai sack, masukkan dlm stokin pjg tue.. haishhhh

ehehehe, tue kesah dak laki kna denda.. dak pompuan?? x kan x kna denda kot..
ktrang baik, jarang kna denda..huahuahua
tp, ada satu ketika, blok aisyah(blok batch aku ler tu)
kna lari pusing mktab, sambil kna bawa bantal.. malu!!! x tahan nye, sbb kna bawa bantal.. ada gak, satu ktika, dak pompuan kna usung tilam..pusing mktab, sambil bwa tilam..
malu! malu! x tahan nye, nanti lalu dpan aspura, gerenti kna boo laa ngn dak laki.. haishh

saya juga rindukan classmate saya..tiap2 ptang, kami dak pompuan, suke dtg prep awal..aroun 3.15 or 3.20 da smpai kat kelas(prep bermula pkul 3.30).. sbabnye, nanti kami nk wat rombongan cik kiah pg ke koperasi dan membeli askrim, yg bole di mkan sambil bace bku nt.. kunon, cam bagus, g prep awal..tp ada hidden agenda...ehehe..

alaaa rindu laa..noor, chuema, ben, Cerah(asyraf), G-ra, e-ein, Eela, ramdan, nabilah saidon, munirah, nabilla aisya n sumer2 laa..
rindu nye nk dngar ben n cerah gado....dorang gado2 manja...bole plak, dlm sehari, seminggu, cerah kire bape kali ben knakan die..nt cerah akan balas dndam blik...haishhh mmg bdak2 hingusan..

eela, my closest bestest fren here..my clasmate as well..eela da kawen!!! dgn senior q-ber jgak..comel gler!! n x sangka, da kawen da kawan ktrang yg ni...orang nye kcik molek nye..tp, skali die marah..(pnah ke eela mrah org ek).so, skang, kami menantikan anak sdara kami..ehehehe

mknan dewan selera... ermm wat 2 say ek... plg x best, breakfast hari jmaat..mkan roti n jem jek... =( da laa tue, stiap jmaat plak tue...tp ok laa, seb bek mcik ds tue nk bg mkan..plg best, mkan nasi ayam, nasi ayam lg n nasi ayam lg dan jgak, kuih cream puff!! kuih yg sangat lazat =D

hah, ada 1 stroy.. kat dpan aspura kan.ada pokok mangga.time dak laki g solat jmaat, ada laa 3 4 5 6 org gurls nnt g pnjat or kait buah tue(saya tidak bsalak ok)..eheh, nt mta kicap n gula kat mcik ds..tima kacik macik!

time riadhah kan, saya suke pg cafe.. saya rase, ramai plajar puteri pon suke melepak di sana pada waktu ptg..kami jarang2 ke pdang. xper la, kami bg chance kat dak laki guna pdang sepenuhnye.. di cafe, pada waktu ptg, saya suke makan roti bakar nye..sngt enak dan manis.(patut la org ckap mukeku ini manis jerk)

sya berharap, junior2 saya x berperangai spt kami.. jngn laa melepak.bersukan laa.. belia benci lepak. majulah sukan utk negara.

owh, saya rindukan kawan2 lama saya... saya rindukan tuk tngok geng soya n miza.. dorang kunon suke lawan rules, tp aksi mereka sngat mmbuatkan saya terhibur sbb mereka suke wat lawak bodo antrabangsa("pdhal dolu ko mnyampah gler ngan aku" mungkin inilah ayat yg terlintas di kepala mereka)..

saya rindukan suara aiman yg imamkan solat jemaah kami..saya rindukan gelak ketawa kak bell yang unik itu.. saya rindukan kata2 smngat chuema n noor..saya rindu nak gadoh dgn ramdan dan e-in.. saya rindu nk dngar lawak bingung adil n amin(my omrum)..saya rindu nk tngok muke syaz n ikram yg KUNONnye cool itu..


saya rindukan eela n kamal utk back-up saya pabila tngah down or mrajuk or dimarah.. saya rindu nak tgk fairuz gado ngan amir, ben gado ngan cerah... saya rindu nak tngok gaya kelam kabutt nabilah saidon, gaya die dingurat oleh megat.ehehe... owh, sume nye saya rindu...

ok, tu je kot kesah saya di mrsm kuala berang..
hanya knangan yg tetp tersemat kat hati ni.. =)

Al-Fatihah buat arwah cikgu rosidi(guru biologi) dan juga arwah tuan haji zari( pen.pngetua HEP) yang tlah pergi meninggalkan kite... smoga roh beliau dicucuri rahmat-Nya.

6 Orang Terasa Hati:

diana on April 21, 2009 at 12:05 PM said...

ahaha..ko ni melanggar undang2 jugak rupanye..

Anonymous said...

wei...ado ko mg kato aku wat lawok bodoh..aku ni xrajin wat lawok..klu mg nk tau, aku ni serius...xdok la ore paling serius n matured selain aku....kahkahkah...

pade pn sek aku xde sokmo nk amik buoh tu...nyo bedal ko sek mg dulu dih..aku cop lamo doh tu...hahaha

diana on April 21, 2009 at 4:48 PM said...

melanggar undang2 jugak rupanya ko yek..hehe

Cik Bee on April 21, 2009 at 5:05 PM said...

syaz : huahuahua.. jngn pcaye d sbalik muka skema ku ini...tp, aku tetap pndai cover wers..hihi

Adil : eh, yolo ke mu ni adil?? serius mu, smpai aku takut...

ak x g kait buah pauh tue, aku tmpang mkan jah..huahuahua

Anonymous said...

klu tau kijoe sek tino hok ngepa buoh tu, lamo doh aku g ropok blok aspuri..caro ko biro puteri eh...hahahaha

Cik Bee on April 25, 2009 at 11:16 AM said...

hahahaha..wes, biro putri akan mngganaz kalu taw mu mencerobohi kawasan nye...mu ni adil, x baek bedendam.meh laa, aku tulon beli pauh ke mu.leni musim pauh

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez