Thursday, October 30, 2014

Bahagia itu kita yang pilih

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Thursday, October 30, 2014
Obstacles will never stop coming. Tests will continuosly running to us. It's our choice on how we re-act.. zahir nya mungkin nampak bahagia, tapi hati lara siapa yang tahu. Atau mungkin pada dasarnya nampak susah namun, hati gembira dan jiwa yang tenang itu kita mampu rasa.

I am one who scare to feel lonely and be alone. Time flew, i learned to ignore. Lantak ape nak jadi, janji aku mampu enjoy saat yang aku ada.
Moga kita mampu hadapi detik yang bilamana kita rasa kesunyian. Kerana, sunyi itu akan hadir tanpa dipinta. Sunyi itu akan hadir dengan mengejut. Dan bilamana ia hadir, renung dan muhasabah lah semula.



Berikan hati kite pada pemilik yang sebenar. Mohon pada-Nya, berserah pada-Nya. Moga hati-hati kite ditetapkan iman... Kita ada dia. Dia tak pernah tinggalkan kita. Tapi kite, selalu abaikan Dia. Dia, Sang Pencipta. Allah Maha Agung, dekat dengan kita.

Reminiscing a good memory of visiting a mosque in Abu Dhabi. Subhanallah. Allahu Akbar. He gave me chance to be there.


And when i started feeling lonely, i was lucky when again He gave me them. Them, sisterhood in kertih. Them, my Aqlili of usrah (family).. Them, friends that support each other. it had been almost a year and we are getting bigger. Of course the journey with them becomes happier. We share, we laugh, we eat. Alhamdulillah.

Never stop thinking of hijrah. Istiqamah. Mujahadah. Moga kite tergolong dalam golongan yang mendapat hidayah-Nya.

posted from Bloggeroid

0 Orang Terasa Hati:

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez