Saturday, July 16, 2011

Pesta Cheng Ho dan Makanan 2011

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Saturday, July 16, 2011
 beberapa minggu lepas pergi pesta nasi 100 macam yang pernah diceritakan sebelum ni di sini.
hari ni plak meround berpusing di pesta cheng ho (betulkah ejaan cheng ho ni?) yang berlansung die bazar tok guru, kota bharu... ramai orang. dan inilah die konsep 1 kelantan. hihi

chinese and malays and siamese ada... sebagai peniaga mahupon pembeli. oh, saya ke sana sebagai pengunjung dan pembeli.. dah berkali-kali tawaf untuk meninjau ape yang ada, sampai lenguh dan ngantok. kepanasan yang amat. baru half an hour, da berpeluh. pengunjung yang datang agak ramai. full tents, full tables semua full la.



dalam duk tinjau, ada satu port ni, ramai gile orang kerumun, aku yang agak tinggi ni tak kurang nye jugak nak intai ape bende laa yang orang ramai sebuk duk tengok. terjengket jengket la haku ni..

oh rupanye, ada orang duk buat mee. die tunjuk camne nak wat mee cina.
kat sini most of peniaga di import dari china. and every stall, ada sukarelawan melayu yang tolong teman die, bagi memudahkan urusan komunikasi dan transaksi. so, memang product made in china la..


 lukisan from china

kain pon from china.
tapi bukan silk ni rasanye. keh keh keh

punye laa duk tawaf kawasan food la, aksesori la ape bagai, perut udah mau bernyanyi bergendang gendut... at last, we all makan tomyam. oh, sangat tak ceng ho okay!



~malam ini perlu tido awal untuk persiapan ahad esok hari..



0 Orang Terasa Hati:

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez