Saturday, May 21, 2011

Tak Menyesal kan....

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Saturday, May 21, 2011
I got another job offer from an audit firm, which is also one of Big four. It is Ernst & Young.
Tapi, juga sudah menolak nye. Dia called last thursday.. However, the Human Resource personnel was nice.agak nye sume HR nice and frendly la kot kan.. why nice?sebab die kata if let say 1 fine day i find out that i want to quit current job and want to go for audit, just give her a call....walaweh, offer apekah ini?

and, most of kawan-kawan yang tahu kisah saya akan memulakan nasihat dan bebelan mereka.
yer, bukan mudah untuk apply post di audit firm yang besar, inikan pula dah dapat job offer.. ada yang bertanye, tak menyesalkah aku? betul ke tak rasa rugi? orang laen berlumba-lumba nak pergi for Big Four, aku tolak job offer dengan senang hatinya.


owh, ketahuilah ini bukan keputusan yang senang.. tapi saya percaya ini adalah ketentuan-Nya. Rezeki daripada Dia. ada di mana-mana... yang penting, redha ibu, family dan redha Dia sentiasa bersama kita.. Jika suatu hari nanti akan ada rasa terkilan kerana menolak PwC dan Ernst & Young, moga itu adalah perasaan yang mampu mebuatkan saya lebih kuat dan maju dalam membina career dan masa depan saya...

Sungguh, tak sangka. empat offers kerja yang diperolehi itu satu rezeki yang tak pernah saya bayangkan. dan 4 offers itu bukan lah calang-calang offers, which all of them nama-nama besar. kepala otak ni terpikir, apa kebaikan yang aku buat, sampai macam ni sekali Allah mudahkan jalan dan buka rezeki padaku? dan kadang-kadang terpikir, ujian ape kali ini yang Allah nak bagi dengan sekali harung offers melimpah ruah.. Bukan senang nak tempatkan diri kite di position yang stable, ditambah ekonomi sekarang bukanlah hebat sangat.. tapi alhamdulillah, masih ada rezeki yang datang.

kepada kawan-kawan yang masih ber job hunting, saya ucapkan selamat berjaya. sungguh, saya mengharapkan kejayaan anda semua kerana saya juga pernah merasa betapa penat nye melalui jerih perit mencari kerja tu. Once you got a call for the first interview, you will be excited. then when it comes to Job offer, you will be nervous, yet syukur alhamdulillah for the rezeki and nikmatNya... All the Best to all

1 Orang Terasa Hati:

topan on May 21, 2011 at 4:25 PM said...

gud lux cik bee!!!

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez