Monday, May 16, 2011

Hangin taufan Pagi Isnin

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Monday, May 16, 2011
bengang jek tengok halaman umah.. dengan lalang dan rumput yang seronok membiak, dah taktaw mana dah pokok bunga dan lalang. tambah pulak dengan sampah sarap berkeliaran sesuka hati. tak kire lagi dengan daun-daun kering yang enak melepak... umi kata nanti nak kene beli racun, nak matikan rumput dan lalang. 

lepas dah setel keje atas rumah, pagi ni ada sedikit keinsafan menjengah porch kereta dan laman umah. 
Tak Tahan!!! sakit mata. 2 plastik besar sampah sarap dan daun kering sempat aku kerjakan.


Tak Tahan dah!!! penat, berpeluh, nyamuk lagi....  STOP.
sakit hati tengok ayam yang sesuka hati masuk umah. 

 See!! bergembiranye mak ayam dan anak ayam berkeliaran dalam pagar umah. sempat aku snap pics dorang. aku zoom jek, guna henpon cap ayam, aku takde dslr macam kome sume. tu gambar tak bape jelas..weh, ni baru 2 3 ekor.. ada lagi bapak-bapak ayam dan mak-mak ayan yang laen. rasenye dorang lapar cari makanan. mentang-mentang halaman umah aku ni kawasan terbiar, dorang ingat dedak ayam ada kat sini ke? pastu berak merata! sakit hati taw..!

lastly, aku tutup gate umah selepas berjaya halau 3 ekor ayam... taknak mereka dan kawan-kawan mereka masuk.  tahi ayam bersepah atas simen, petang nanti la bersihkan kalu aku rajin, tak pon suruh aliaa jek. ada lagi ni 2 3 ekor kat luar ni tengah berkokok kokok.. kalu laa korang dengar kokokan itu, sakit hati taw! 

aku sakit hati sebab ayam tu berak atas simen... semalam pagi time tengah rushing nak hantar umi g sekolah, aku dah terpijak... hah, mana aku tak bengang! rumput rampai lalang-lalang daun-daun kering, ermmm tunggu mood keinsafan datang kembali, baru la aku kerjakan kamu balik ok.... 


peace no war  

0 Orang Terasa Hati:

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez