Tuesday, April 5, 2011

perlukan perkhidmatan bibik sekarang? Currently I am a Job haunter

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Tuesday, April 05, 2011
hari ke-3 di rumah... ayyak!!! B.O.S.A.N
pagi-pagi ni umah kosong. lagi laa B.O.S.A.N

secara rasmi nya da jadi bibik, pembantu rumah, manager rumah dan semua yang sewaktu dengannya.
(muka monyok macam cekodok basi ni)
sabtu ni da start part-time keje as babysitter pulak...
gile ah, lagak sume macam persediaan esok lusa nak nikah. (adik ipar saya kata)
kalu keje part time or temporary keje ni dapat income tape gak.. 
umi, saya nak duit!

nak google masak ikan sweet sour ni..... umi suh masak sweet sour... 
mengeluh lagi.. haih... sigh.... google jap mana resepi yang senang...
google. google. google

yang ni nampak macam best.... amek dari sorang blogger.
ermmm excited pulak nak masak. menu baru!

R.I.S.A.U
takut takde keje.... adoi laaa. da macam2 keje minta ni.. 
at last jadi pembantu rumah jugak available tuk aku....haihhh
ermmmm mungkin esok lusa nk kena submit resume by post pulak kot..
company malaysia tak amalkan 100% online application lagi ek?
kalu setakat g website, pastu provide career part then ask us to submit resume, cover letter bagai
tak pon provide email untuk sape yang berminat join..
pastu dapat taw, upenye HR company tu tak layan online application.

"banyak sangat dah yang hantar through online dan email. HR pon tak sempat nak semak"

huh baek takyah provide semua tu..
bukan semua macam tu... ada company yang bagus... tapi macam tak best la bile dapat taw ada some yang macam ni.. company besar ada nama. provide kemudahan untuk users tapi at the end tak berguna... 
dah tu, pekejadah laa semua ni? sebab ikut trend semasa ke?? huhuhu

hahahaha.. macam best jek katun ni.
macam nak cakap cikgu die pentipu.. kih kih kih

pikir balik..., ke aku yang tak qualified? 
ke cover letter and resume aku tak cukup bagus?
haih.....

S.T.R.E.S.S 
pikir pasal keje....
at least i want a phone call yang pangggil g interview...
ermm tape la... awal lagi kot... sigh.....

5 Orang Terasa Hati:

nurul hafizah mohd shopki on April 5, 2011 at 10:18 PM said...

huiyoo da masak lauk bombastik tuh. boleh laaa apply jadi bbik kt rumahh i. tp u jgn ngorat laki i tauuu. ahaha. alaa bihah. relaks duluu kat rumah, nnti entah bila bole mcm tu lg. lepas ni nak kawen dah. ahaha

Farhani Mazlan on April 6, 2011 at 9:45 PM said...

babysitter ank sape nie?

Cik Bee on April 7, 2011 at 9:11 AM said...

fizah: u u u nak bayar i bape?? paling kurang RM50 sehari, makan minum tempat tinggal ditanggung... ok tak?

Cik Bee on April 7, 2011 at 9:11 AM said...

ani:

babysitter anak cikda laaa

Aida on April 7, 2011 at 9:10 PM said...

cik beeee...

sama la kita..jd bibik.
sndiri msak.sndiri puji then sndiri makan....tp best gak...leh asah skill yg adoooo..takdelah gelabah kalu ada org msuk minang then trus ajak kawen sok pgi kan...hahahaha~


aku pun ngah cari keje...tme exam byk la yg pgil interview.time aku free takde plak yg panggil...jem je aku....tp ok gak..after dpt nasihat from mam ayu..seb bek aku tak pegi interview kat bank tue...aku lupa dorng dpt income from interest..then interest is ribaa..ado tak bank islam nk pnggil aku??tabung haji kee??ada tak?ada tak....bosaaaaaaaaan wehhh!

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez