Wednesday, March 9, 2011

Anda lelaki hebat. jangan risau

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Wednesday, March 09, 2011
Sedang bergelak ketawa bersama kawan-kawan tiba-tiba timbul pula isu yang rumit
Biha suka orang ini ke? biha suka orang itu ke?
Kau tak sesuai dengan die tu. Kau sesuai dengan die ni.

Mudah..I need A Man.
That can protect me and anak-anak.
That can i rely on.
That understand not only me but also umi and the rest of family, which can accept baik or buruk nya saya dan keluarga.
Tak semua lelaki mampu menggalas tanggungjawab sebagai menantu lelaki sulung untuk umi dan juga sebagai abang ipar sulung untuk 8 orang adik-beradik ipar.

'Man' itu sendiri subjectif bg definisi setiap orang.
Anda bukan lah lelaki untuk saya, tetapi anda mungkin lelaki untuk orang lain.
Bila saya kata tidak, bukan bermakna seseorang itu tidak cukup lelaki atau kejantanannya.
Jangan lah terasa..
Tapi 'a man' bagi saya, yang mampu melindungi, memikul tanggungjawab dan membawa saya ke arah jalan redha-Nya, mengikut definisi saya.
Hidup saya pernah di atas dan pernah+ sedang di bawah.... Saya tak ingin lelaki yang taktaw erti hidup susah. Kelak, susah untuk terima keadaan saya dan umi serta adik-adik yang lain.

Umi ibu tunggal. adik-beradik ramai.Saya anak sulung.
agak-agaknya ape yang menanti saya di masa hadapan?
Duhai lelaki. Duhai kawan. ketahuilah, bukan senang nak cari lelaki yang mampu menerima keadaan semua ini
Betul kata seorang kawan. Pabila saya merasa ketiadaan abah, saya akan meletakan sedikit sebanyak ciri-ciri positif abah pada calon lelaki saya....
Kerana, setakat ini, Abah lah the best man i ever had.

I need a man, also an Imam to me and my anak-anak....

0 Orang Terasa Hati:

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez