Wednesday, April 8, 2009

owh mulut ku

Cerita Hati Cik Bee Dicoret Pada Wednesday, April 08, 2009
uwaaaa!! giler sakit, ulser mulut..umi kata, it look mcam bnyak jerk kat atas lelangit tue, ulser tue putih2...

almost 3 4 days dah, gle x best makan..asal mkan jerk, sakit...uwaa..hari ni plg truk kut..smpai air liur yg ada pon sakit, berkumur pon sakit, brus gigi pon sakit n kekdang, bcakap pun sakit..parah, parah...
pg td nk breakfast(kire pg laa jgak even da pukul 10 lebey kan), air mata ku menitis jua akhirnya(x nangis k, tetibe dgn sndrinye air mata tue kuar)time aku nk minum air.mb sbb da pedih sngat kot, mataku pon paham ape yg mulut ni rase.ngehngehngeh..

seb baek bibik baek hati pg td nk tlg watkan sup cndawan, satu periuk lg(even instant sup pon jd laa)
n sbb da tak tahan sgt.., akhirnye td time mgrib aku gagahkan juga p farmasi, bli ubat utk ulser nie...

dalam payah2 nk makan, beringat jgak laa, sakit ni, sbnanye sedikit sbanyak peringatan Allah utk kte... n sakit jgak boleh jd penawar dosa kter..(tp kekdang x tahan, merungut maraung gak..huhu)


"Tidaklah orang Muslim ditimpa cubaan berupa penyakit atau lainnya, melainkan Allah menggugurkan keburukannya, sebagaimana pohon yang menggugurkan daunnya.”
(HR. Bukhari-Muslim)


“Sesungguhnya ada tiga pahala yang menjadi kepunyaanmu dikala sakit. Engkau sedang mendapat peringatan dari Allah SWT, doamu dikabulkan-Nya, dan penyakit yang menimpamu akan menghapuskan dosa-dosamu."

Rasulullah pun melarang untuk mencela penyakit. Ketika Ummu Saib sakit demam dan mencela penyakit yang menimpanya, Nabi bersabda:
Janganlah kamu mencela demam. Karena sesungguhnya demam itu menikis kesalahan anak cucu Adam sebagaimana bara api mengikis keburukan besi.”

(HR. Muslim)



2 Orang Terasa Hati:

.h.o.p.e. on April 11, 2009 at 9:05 AM said...

saket tu nikmat =)

misz A.C.C.A on April 14, 2009 at 8:13 PM said...

ehehehe..sakit ini boleh merengek =P

 

Cerita Hati Copyright © 2010 Designed by Ipietoon Blogger Template Sponsored by Emocutez